Algemene
voorwaarden (2024-10-09)
Artikel 1: Definities
1.
Trimsalon
Pet Trim, gevestigd te Lommel, BE0890 627 373, wordt in deze algemene
voorwaarden verder vermeld als Pet Trim.
2. De wederpartij wordt vermeld als klant.
3. Met overeenkomst wordt bedoeld de opdracht die de klant aan Pet Trim geeft tegen betaling van een honorarium en kosten.Pet Trim verricht deze opdracht voor de klant, waarbij de algemene voorwaarden van toepassing zijn.
Artikel 2: Toepasselijkheid algemene voorwaarden
1.
Deze
voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten en levering van overige
diensten en producten door of namens Pet Trim, waarop zij deze voorwaarden van
toepassing heeft verklaard, en voor zover van deze voorwaarden niet
uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2.
Van
toepassing is steeds de laatst beschikbare versie van deze voorwaarden.
3.
Indien
één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment, geheel
of gedeeltelijk, nietig zijn of vernietigd mochten worden,
dan blijft het overige, bepaald in deze algemene voorwaarden, volledig van
toepassing.
4.
Bij
een situatie die niet wordt gedekt door deze algemene voorwaarden zal de
situatie worden bekeken in de geest van deze voorwaarden.
Artikel 3: Tarieven en betaling
1.
De
vermelde tarieven, die uithangen in het klantengedeelte van Pet Trim, zijn
steeds indicatief. De uiteindelijk te betalen prijs is dus steeds ook
afhankelijk van de vachtconditie, gedrag van uw huisdier of aanwezige
parasieten op uw huisdier. Jaarlijkse indexering of aanpassing mogelijk.
2.
Betaling
van de geleverde goederen/diensten dient direct ter plaatse te gebeuren.
3.
Indien
de klant in gebreke blijft in de betaling van een factuur, is deze van
rechtswege in verzuim en met wettelijke rente verschuldigd.
Artikel 4: Informatie
1.
Elke
nieuwe klant zal bij aanvang van de afspraak samen met Pet Trim een
klantenfiche invullen en gewezen worden op de algemene voorwaarden.
De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van deze
gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn.
Pet Trim zal de gegevens vertrouwelijk behandelen.
2.
De
klant vrijwaart Pet Trim voor elke schade die voortvloeit uit het niet voldoen
aan het gestelde in dit artikel.
3.
De
klant stelt alle informatie, die voor de uitvoering van de opdracht relevant is,
tijdig beschikbaar aan Pet Trim (parasieten, mogelijke agressie,
loopsheid, medische kwalen, …)
4.
Pet
Trim is ten allen tijde gerechtigd een overeenkomst te weigeren of af te breken
op basis van verstrekte informatie of wanneer hygiëne en/of gezondheid van een
der partijen in het gedrang komt.
Artikel 5: Uitvoering van de overeenkomst
1.
Pet
Trim voert de opdracht uit naar best inzicht en vermogen, en op basis van de
door de klant verstrekte informatie. Zij is niet aansprakelijk voor het niet
bereiken van het resultaat dat de klant beoogde, tenzij dit aantoonbaar te
wijten is aan de grove schuld van de ondernemer. Deze beoordeling komt enkel
toe aan Pet Trim. In een dergelijk geval heeft de klant recht op een nieuwe
behandeling zonder aanvullende schadevergoeding.
2.
Indien
de klant een behandeling wenst tegen het advies van Pet Trim in, dan is dit
geheel op eigen verantwoordelijkheid van de klant.
3.
Bij
een verwaarloosde vacht (klitten of vervilt) kan Pet Trim niet aansprakelijk
gesteld worden voor problemen die voortvloeien uit het wegscheren van deze
vacht. Als bewijs hiervan worden er in dit geval tijdens de behandeling foto’s
genomen van de toestand van de vacht.
4.
Het
welzijn van uw huisdier staat bij Pet Trim op de eerste plaats, dat wil zeggen
dat we uw huisdier niet ontklitten. De vacht wordt geschoren.
Het klitvrij houden van de vacht is de verantwoordelijk van de klant.
Artikel 6: Voorschot, annulering en wijziging
1.
Bij
het maken van een afspraak wordt de klant gevraagd een voorschot van €25,00 te
voldoen binnen 72uur na het maken van de afspraak. Indien hieraan niet wordt
voldaan, wordt de gereserveerde afspraak geannuleerd. Dit voorschot wordt in
vermindering gebracht bij het afrekenen van de behandeling.
2.
Bij
annulering door de klant, meer dan 48 uur voor de aanvang van de afspraak, kan
dit voorschot terugbetaald worden, mogelijk verminderd met een administratieve
kost van €2,00. Bij het niet of
laattijdig annuleren wordt het voorschot ingehouden.
3.
In
geval van onvoorziene omstandigheden heeft Pet Trim de mogelijkheid een
behandeling te onderbreken, te verplaatsen of te annuleren.
Van onvoorziene omstandigheden is onder meer sprake in geval van ziekte en
omstandigheden die zich voordoen met betrekking tot materialen welke voor een
uitvoering van de behandeling noodzakelijk zijn. Pet Trim maakt een wijziging van afspraak zo
snel mogelijk kenbaar aan de klant.
Indien een vervangende afspraak niet mogelijk of gewenst is kan de afspraak
steeds kosteloos geannuleerd worden.
Artikel 7: Aansprakelijkheid schade
1.
Pet
Trim is niet aansprakelijk voor schade die niet een direct gevolg is van de
dienstverlening.
2.
Indien
er sprake is van schade ten gevolge van de dienstverlening, kan u een klacht
indienen (Zie artikel 9)
3.
Eventuele
vergoeding vindt enkel plaats wanneer de klant een verslag van de dierenarts
kan voorleggen waarin wordt gesteld dat de schade een direct gevolg is van de
dienstverlening. Pet Trim is enkel
aansprakelijk voor kosten met betrekking tot de dierenarts, verdere kosten van
opvolging vallen ten laste van de klant. In geen geval kan er sprake zijn van
aansprakelijkheid van Pet Trim bij schade, ontstaan door de behandeling van een
verwaarloosde vacht/nagels/ogen/oren/enz. …
Artikel 8: Bijzondere bepalingen
1.
Nieuwe
klanten voorzien extra tijd (10-15m.) voor het invullen van de klantenfiche
voor de aanvang van hun eerste afspraak.
2.
De
klant zet de hond af en haalt deze op volgens het afgesproken tijdstip.
3.
Enkel
indien de hond er baat bij heeft kan de klant bij de vachtbehandeling aanwezig blijven.
Dit dient op voorhand te worden afgesproken.
4.
Honden
dienen uitgelaten te worden voor de aanvang van de vachtverzorging.
5.
Honden
dienen ten alle tijden aan de leiband gehouden te worden. De klant is hiervoor verantwoordelijk.
6.
Honden
die een fysiek risico vormen voor Pet Trim zijn niet toegelaten.
Artikel 9: Klachten
1.
Klant
is verplicht om klachten over de geleverde diensten binnen de 2 kalenderdagen
schriftelijk en gemotiveerd kenbaar te maken aan Pet Trim.
2.
Pet
Trim is niet verplicht geld terug te geven bij ontevredenheid van de klant,
maar er zal steeds gezocht worden naar een gepaste oplossing.
3.
Indien
van een gebrek meer dan 2 dagen later melding wordt gemaakt heeft de klant geen
recht meer op herstel, vervanging of schadeloosstelling.
4.
Het
indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.
Artikel 10: Geschilbeslechting
1.
Op
deze algemene voorwaarden is het Belgisch recht van toepassing.
2. Partijen zullen enkel beroep doen op
de rechter nadat zij hun uiterste beste hebben gedaan een geschil in onderling
overleg te beslechten.
Geschillen zullen enkel gerechtelijk worden beslecht in het arrondissement
waarin Pet Trim gevestigd is.